„Matematika je kráľovnou všetkých vied, teória čísel je kráľovnou matematiky.“ (Carl Friedrich Gauß)
V dôsledku stereotypných učiteľských metódou väčšina žiakov si osvojí danú látku nabifľovaním poučiek bez toho, aby danému textu ozajstne porozumeli. Tento postoj vedie k tomu, že žiaci nie sú schopní samostatne myslieť a vyriešiť problémy. Samozrejme, nepomôže ani to, že počet vyučovacích hodín je výrazne limitovaný. Kvôli tejto limitácie učitelia musia rýchlo preberať dané učivo a vôbec nemajú čas ísť do detailov. Treba podotknúť, že úloha učiteľov matematiky je viac než náročná, keďže musia vzbudiť záujem žiakov o učebnú činnosť.
Ako všetci vieme, matematika vyžaduje od samých začiatkov aktívny prístup. Pedagógovia sa musia uistiť, že ich príklady sú zaujímavé a majú čo ponúknuť žiakom.
Značná časť žiakov totiž vníma matematiku veľmi negatívne. Mnohí z nich sa domnieva, že svet číslic je nepriehľadným bludiskom. Podľa mojej mienky však práve opak je pravdou. Matematiku môžeme využiť hneď v niekolkých oblastiach každodenného života. Rozvíja samostatné myslenie a schopnosť človeka riešiť problémy, nehovoriac o logických schopnosti dieťaťa. Znalosť matematiky je nevyhnutná v niektorých oblastiach, ktorými sú napríklad fyzika, chémia, astronómia, architektúra a technológia.